18 Ogos 2011

Marilah Kita Bersama Meringankan Beban Warga Islam Somalia

Salam, 







Sedih, pilu tak tau nak cakap apa, sejak dua hari ni Ben selalu siarkan video tentang kebuluran di Somalia. Kecian sangat. Ada lagi manusai yang berkeadaan macam ni di luar sana. Saya ingat hanya boleh bersimpati dan tak boleh buat apa apa. Siapa kata? Kita boleh mnyumbang tau ke dalam Akaun Maybank no  (5621 4270 8704) atau Akaun CIMB (1259 0000 804 058), dan fax mereka bank-in receipts di nombor (03-8948 7339) atau email kan receipts itu ke info@irmblog.org.





Kalau korang ada tengok video tu, memang sedih. Vulunteer omputeh tu pun menangis teresak-esak melihat sepasang kanak-kanak yang mengherat badannya ditanah akibat tidak boleh berjalan. Umur mereka sudah 7 tahun, tetapi badan nya hanya sebesar kamera milik cameraman program tersebut. Pilu. Mereka orang Islam, tetapi nasibnya tidak sama seperti kita yang dilimpai kemewahan setiap hati.


Santai Bersama BEN ASHAARI


Dah macam program Bersamamu pulak entry ini kan? Mesti bosan kan? Sikit sikit minta derma, minta bantuan. Sekali kita rasa bosan, 1000 kali orang yang menderita disana mengharapkan secebis makanan untuk dimakan sekali sekala. Jauh sekali nak mintak rumah, ubat atau baju, makanan untuk mengalas perut ketika berbuka puasa pun mereka tidak mampu.




Apa kata esok kita skip membeli belah juadah berbuka puasa di bazaar ramadhan, sebanyak mana yang selalu kita habiskan, sebanyak itulah kita salurkan ke akaun bantuan Akaun Maybank no  (5621 4270 8704) atau Akaun CIMB (1259 0000 804 058), ala pergi je cash deposit kat cawangan memana. Senang kan? Bak kata Ben, untuk traffik pahala kita laju sikit bulan ni...




(Nak join? Klik sini)






XOXO, Chempaka Sari
Jika Suka Jom LIKE

9 ulasan:

Muhammad Naim Abdullah berkata...

Alaaa

dah tutup la~ huhu

AYIE berkata...

ha? dah tutup?

AYIE berkata...

oh, igt tabung tu yg dh ttup *facepalm
usaha yg nmpk sikit klau dbuat sama2 akn nmpk impaknya, insya Allah
thanx for da info chemp~

anim harizah berkata...

tu la..kite beli mkn sampai buang2...hmmmm...sedih... kite sume ikut nafsu..mmmm...

Turtleman berkata...

areliff pon join gak kerja amal di bulan puasa ni :)
http://www.areliff.com/2011/08/saya-blogger-prihatin.html

aliza berkata...

pria terhebat je ke..
akak pun join segmen ni tp pendek je entri... bab menderma ni, boleh klik je maybank2u ke cimb klik ke apar2 je, bayar bil online, beli baju online.. x kan menderma online x leh kan kan...

Ami Manaf berkata...

tumpang tanya... bila dah bank-in kan duit tu, resitnya kena emelkan ea?

Azza Azman berkata...

AIMIE : Iya, sebagai bukti. Mungkin nak senarai nama perderma kot. Tapi bagi saya kalau tak email pun tak pe kot sebab duit dah pun selamat masuk kedalam akaun.

Muhammad Fahmi Bin Masarudin berkata...

berbalas kunjungan

sedih bila melihat mereka yang berada di sana..mahu mendapatkan sesuap nasi begitu sukar tetapi di bukan di Malaysia...

Bersyukur hidup di bumi bertuah ini... Alhamdulillah...