26 April 2011

Trick Macam Mana Nak Lajukan Broadband?

Assalamualaikum, 
Kalau tak jawab dosa.


Bagaimana nak lajukan broadband hanya dengan Note Pad? 
Ni semua ilmu yang Bro Azizul bagi pada semua.
Saya tolong sebarkan sahaja.
Semasa saya buat entry ini, internet sangat laju okay.



Saya sepatutnya kena guna perkataan "Stabil" dan bukannya "Laju"
Senang cerita, sebab saya malas sangat nak bercerita. 
Tapi untuk senangkan saya dan rakan rakan sekampung sekalian.
Jom belajar.



1. First Bukak lawan web whatismyip.com 


2. Bukak Note Pad awak dan tulis seperti di bawah ini :
c:\windows\system32\ping -t


 3.  Pastu copy IP adress yang dapat kat laman web whstismyip.com tadi. 
Letak di antara perkataan "ping" dengan "-t". 
Make sure ada satu space sebelum dan selepas nombor ip address itu.
Macam yang saya gariskan dalam gambar di bawah.


4. Then, save kat desktop, rename siap-siap dengan nama ping.bat.
Macam contoh yang saya bulatkan di bawah. 



5. Keluar la icon macam ni di desktop awak. Bukak la icon ni pastu....


6. Pastu biar dia running macam ni selama awak semua ber'online.
Selamat mencuba. 




Ulang balik langkah 1 sampai 6 setiap kali awak connect internet.
Sebab setiap lokasi dan masa adalah berlainan IP addressnya. 

Nak tau lebih lanjut,
Silalah baca di sini.
Dah bukak dah? 
Bagus, jom Follow saya.
Eh tipu je, saya ikhlas.


Sporting tak Bro Azizul ni? Jom layan blog dia.


XOXO, Chempaka Sari





________________________________________
Jika Suka Share Kepada Kawan di Facebook Dengan Klik LIKE

10 ulasan:

KhairulAswad berkata...

thanx azza...its working~

KhairulAswad berkata...

thanx azza...its working~

Azza Azman berkata...

Terima kasih kat Abg Azizul tau. beliau la yg kasi tau bukan saya.

eddy berkata...

.....

BroZooL berkata...

Terima kasih share post ni...=)
saya cuma tolong yang mana yang patut, sapa2 pun boleh hubungi saya, kita sama2 tambah ilmu masing2..

azlina_muhammad berkata...

thanks alot...i baru try n it's working...thanks...

dhinai berkata...

Salam bro...aku ada problem nak padam satu program yang aku install,untuk pengetahuan bro program ni aku dah letakkan dalam security control.Masalah nya sekarang aku nak padam program ni tapi tak boleh sebab dia perlu minta izin terlebih dahulu,aku pun dah lupa camna aku set security dulu.Ada cara tak nak buang program solidworks ni

ctk berkata...

eh...trime kasehhh :)

DomoVogue™ berkata...

kenape die cakap request timed out????

amat_muz berkata...

die tulis request timed out.. asal jd cmtu??? help me...