21 Jun 2014

Mak Bela Tulang

Ya Allah, tak tau la sekarang ni saya bermimpi atau realiti. Keliru nak menangis ke nak marah. Betul ke berita yang aku baca ni. Ni bukan kes bunuh ni. Bunuh lagi mulia dari yang ni. Ni kira ko nak bunuh secara perlahan lahan ke apa.

Ni baru betul lagi hina dari binatang. Ko boleh kurung anak sendiri tinggal tulang je dalam bilik. Dah anak tu masih bernyawa!

Ko hilang akal ke. Ko ni manusia ke jin. Tahlah saya jarang nak emori tak tentu pasal tapi bab ko ni mmg memjemput maki dari seluruh rakyat malaysia.

Tahnia kerana ko berada di tangga teratas dalam kamus hidup aku mak paling kejam. Full stop.

Tak kesah la mak kandung ke angkat ke tiri ke ko selayaknya dihumban dalam gunung berapi kat jawa sana.

Kosser sangat nak penjara dalam lokap tak pun nak bg motivasi ke apa.

_________________________________

BUDAK OKU 15 TAHUN DIKURUNG SAMPAI KERING

Ditulis oleh: Oh! Media
Pada: Sabtu, Jun 21, 2014

Sayu dan pilu hati seluruh rakyat Malaysia hari ini bila digemparkan dengan penemuan seorang remaja OKU berusia 15 tahun yang ditemui dalam keadaan menderita seorang diri dikurung dalam sebuah rumah di Flat Semarak, Nilai ketika Ops 6P Jabatan Imegresen dijalankan pagi tadi.

Operasi yang bermula jam 2 pagi itu diketuai Pengarah Imegeresen Negeri Sembilan, Faizal Fazri Otahman bersama 115 anggotanya, 30 pasukan RELA, 4 JPAM dan 5 anggota dari JPN menyerbu rumah berkenaan.

Pada mulanya mereka menyangkakan menemui mayat di dalam sebuah bilik namun terperanjat apabila kanak-kanak tersebut masih bergerak. Remaja tersebut di bawa ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban untuk menerima rawatan lanjut. Ibunya yang kemudian pulang dari bekerja telah ditahan untuk siasatan lanjut.
________________________________

Ko cuba rasa dikurung dengan baku reput cenggitu. Aku nak tengok lama mana boleh hidup. Silap silap 4 hari dah kojol.

3 ulasan:

IK Tia berkata...

Sedih sangat tengokkkkk :'((

Harith Iskandar berkata...

ada juga tgk ulasan mak dia ckp xde masa sbb keje n nk bg dia brdikari...huh what da hell lah ak dia ni.budak oku yg xreti apa2 tu nk brdikari mende isk isk isk...btw dh kena reman so biar siasatan sj yg tntukan mcm mn...Semoga slps ni anak malang tersebut baik2 saja.InsyaAllah

[CoRn_HeLiuS] berkata...

sedih kan? hmmm anak tu anugerah Allah kot. menangis kita tgk video yg dorang jumpa dia tu. anak istimewa sgt istimewa. patut anak istimewa dijaga elok sebab itu tiket untuk ibu msuk ke syurga. T__T