21 Februari 2013

Lamaran Idaman


Assalamualaikum,


Pernah tak berangan macamana kau dilamar? Ada tak tengok mana mana filem romantik lepastu mula bagi hint kat partner ko supaya lamar kau dengan cara cenggitu? Eh, tak de eh... sapa la yang buat perangai tak senonoh tu kan. Well, masa kecik kecik dulu ada tertonton satu drama Indonesia ni. Zaman tu tak ada sinetron mengarut lagi. Tak ada pepari terbang dalam rumah. Tak ada.


Ada satu scene tu, couple ni pergi dinner kat restoran mewah. Berbual bual la semua. Time nak bayar, waiter tunjuk booklet (or whatever they called) yang ada bil tu. Tetiba lelaki ni cek dompet dia xada duit. Alamak kantoi la pulak. Saya depan TV tersengih sorang sorang sebab lelaki tak ada duit tapi ada hati kan..


Cepat cepat perempuan tawarkan diri nak bayar, bila water tu tunjuk booklet tu.... bukan bil yang dilekatkan, tetapi kad comel yang bertulis "will u marry me?" Walllahhhhh! Lepas tu dia pandang lelaki tu. Lelaki tu pun keluarkan cincin dan sarungkan. Perempuan tu nangis lah. Alahai shooo shweeettt.

tom cruise melamar katie holmes dekat menara paris tu u olss, tapi dah bercerai pun.


Sebenarnya dalam adat kita ada ke lamar macam ni ye? Tak ada kan? Ia bermula dengan merisik, meminang, bertunang lepas tu nikah. Pas nikah tu ada la macam macam lagi kenduri kendara nak buat. Ah tak penting. Ngabiskan duit je.


Dalam adat kita ibu bapa mestilah didahulukan. Kalau dalam cerita omputeh, tetiba je jemput parent ke majlis perkahwinan diorang. Ish apa ke pelik bebenor tu.


Orang minta la izin dulu...


Cerita pasal merisik bertunang ni...hehe





Jom lah pakai baju Zandra by The sweet Kurung. Simple yet sweet and moderate. Ala tak payah la membazir merisik pun nak pakai baju manik kerawang kerawang siap ada veil dah macam akad nikah je saya tengok. Nanti bila akad nikah tak berseri dah, macamana...


Gurau je. Bye.


XOXO, Azza Azman
peluk cium dari azza muah!

4 ulasan:

ezy.fia berkata...

apek lamar leuniey dlm air..
haha..

lawo baju kurung tuuuuu

Tanpa Nama berkata...

lamar??

kapel pun tak declare... haha.

so sweet kalau itu jd baju tunang kan :)

Namee Roslan berkata...

heheh.sham takde lamar namee pun. tapi hari2 ajak kahwin...tu lamar ke tu azza ? haha

Unknown berkata...

dh ade org lamar kee.....ehehe :P