11 Ogos 2012

Nikah Muda Pun Sweet!

Assalamualaikum, 


Saya memaksa diri saya untuk tulis entry ni.
Sebab kalau kita tak tulis rasa macam orang ingat sata tak rasa benda ni.
Ceh ceh ceh macam la penting sangat dengan apa yang saya rasa, tapi eh penting jugak la.


Berkenaan entry yang lepas 'Tunjuk Romantik' tu.
Jangan lah ingat saya anti orang nikah muda, tak tak.
Serius suka je. Malah saya rasa mereka sangat sweet.
Tengok jelah gambar diorang pegang baby sendiri.
Sendiri punya baby okay sendiri... hebat gila hokeh.
Haku hada?

Sweet tu dirasakan apabila gambar diorang tidak ada aura 'menunjuk'.
Yes kita memang dapat menghidunya. Aura menunjuk tu.
Contoh ada seorang perempuan ni dia memang cantik la.
Dapat kawen dengan mamat kaya.
Tak semena mena tunjuk gambar berbulan madu atas katil.
Tak pakai tudung tetiba hokeh?
Sanggup upload sebeb nak tunjuk honeymoon mewah itewww...
Kelopak bunga rose berterabur atas katil. Siap ada bed breakfast, candle light dinner.
Sweet kewww...? Memang la sweet tapi...


Ramai jugak kawan kawan yang dah kawin dalam usia muda.
Tak masalah pun kalau tengok dari pandangan mata kasarku.
Pointer maintain, body maintain, fesyen pun maintain.
Aku yang tak kawen ni pointer so so, tudung pun selebet pe citer?
Kalau ada yang pikir kawen semasa belajar sangat tak patut tu, memang tak patut.
Eh, paham tak? Memang tak patut pikir gitu sebab tak ada valid reason.
Ikut memasing la kan?


Tapi kalau saya memang tak boleh la.
Duit tak ada nak makan kentang je ke hari hari?
Lagi satu saya tak boleh buat dua kerja dalam satu masa.
Benda simple baca blog orang sambil dengar lagu pun tak boleh.
Apatah lagi study sambil pikir eh harini nak masak apa eh untuk laki.
Mau seminggu je aku tahan pastu samada aku quit study atau berhenti memasak. 
Yang paling penting tak ada sapa pun nak kat saya gitu.


I have nothing to against bebudak umur 14 dengan 16 yang kawen kat Chini baru baru ni.
Saya tengok video tu sama perasaan macam tengak video nikah yang lain juga.
Cuma dalam kepala ada satu...
"Kenapa photographer tu letak umur pengantin tu kat video tu??"  Beriya tak? 
Saya belek video lain dari photographer yang sama, dia tak letak pun umur pengantin lain. 






Anyway, orang kawen muda ke tua ke, sweet sweet je. 
Kahwin banyak je tak sweet :p


XOXO, Azza Azman
Jika Suka Jom LIKE

11 ulasan:

Cendol berkata...

aah kan ikot masing2 la.kalo dh ready nk pikul tanggungjwb, lantak pi la kawen je la utk elakkn maksiat.heheheuu

-atiQah- berkata...

kesimpulannya org kahwin ni xkira tua muda mmg sweet. hehe.

Muhammad Naim Abdullah berkata...

kawen muda adalah bagus. dan naim menjadi jeles sapa dah kawen muda.

nak dating pon dah x rasa segan. takot ibu bapa nampak keluar dgn awek.

:)

everthing is halal. :)

Mrs Nurul berkata...

sweet aaaa back to zaman dulu2 =)

Tanpa Nama berkata...

Kawen muda ke tua ke. Kalo kite caring ngan psgn mne2 pun romantik... Hihi

Tanpa Nama berkata...

dtg ziarah sini...
muda atau tua kalau kawin mmg sweet je bagi js la...hiihii

HAFIZAL berkata...

bagus jugak sebenarnya...macm org2 dlm era 80an ke bawh..........masih kekal hinga ke tua..walaupun kawin masa dalam lingkungan umur belasan tahun.

yana halim berkata...

ha'ah. kawen banyak yang x sweet. Rasa nak lempang je mamat2 cenggitu.

Intan Aina berkata...

suke ayat last -
kawen muda ke tua ke, sweet sweet je.
Kahwin banyak je tak sweet :p

Denaihati berkata...

ada banyak kebaikan kawin muda juga, mungkin dapat hindari maksiat dizaman yg serba mencabar ni...

apekzer berkata...

ulasan yang nice...

setuju sangat dengan denaihati...

sebab sbnanye di zaman yang sangat mencabar ni, sangat bagus sangat kahwin muda. sebab kalau nak diikutkan, kapel tu pun dah sangat2 berdosa.. apatah lagi pegang tangan dengan kapel, jadi pikir2kan lah..