21 Februari 2011

Neraka Yang Sejuk? Grr gr grr....

Salam,






Musim Gugur, 11 pm, Epping, London. 
Semasa saya keluar dari pintu tren yang terbuka luas,
udara dingin menyerbu menusuk terasa sampai ke tulang.
Masa ni sejuk kemain rasanya. Mengigil.


Tak larat nak jalan kaki ke bilik.
Lantas kaki dihayun ke pondok teksi untuk booking.
Rehat dalam kiosk tu sekejap sementara teksi datang.
Pintu kiosk terbuka bila ada pelanggan lain datang.
Sejuknya kian terasa. Rasa nak peluk Atul rumate saya.



Tapi sejuknya mungkin paling paling pun 0 hingga -2 celcius je.
Tak terjangkau pula sejuk di neraka jahanam macamana.
Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosaku selama ini.
Sesungguhnya aku tak sanggup menahan kesejukan nerakamu.


Ameen......


Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, ia berkata : Rasulullah Shalallahu ‘alaihi wa sallam bersabda : "Neraka mengadu kepada Tuhan, lalu berkata : "Tuhan, sebahagianku makan sebahagian yang lain". Maka Tuhan mengizinkan bagi neraka dua nafas yaitu : Nafas pada musim dingin dan nafas pada musim panas, maka itulah panas yang sangat panas yang kamu dapati, dan itulah dingin yang sangat dingin yang kamu dapati". [Sunan al-Tirmiz, katanya: Hasan Shahih]

XOXO, Chempaka Sari 
Jika Suka Sila LIKE

8 ulasan:

Piah Becok berkata...

auch... sakit. sentap ayat last tu. anyway, best nye pi landen!!!!!!!!

sile terjah HAMBA ZAMAN SEKARANG: ulasan ringkas

Chempaka Sari berkata...

Nabi cakap, sejuknya neraka tu sampai boleh pisahkan isi daging dan kulit...

Anis izyan Abd Rahman berkata...

yaAllah , tersentuh hati , tergamam seketika , dah lama anis tak dikata dgn ayat2 seperti bait last , terime kasih

Jay berkata...

alahamdulillah.ada juga perkongsian ilmu yg dapat membuka mata hati org yg membaca.teruskan usaha ni ye cik chemp.thanks soakan kesihatan Jay.:)

SiS NaD berkata...

SaLaM aZZa...


WaH!~ SiS TaK TaHu PuN PaSaL Ni... THanKS 4 SHaRiNG DeaR... (^_____^)V

NOOR FATIN berkata...

salam.. wuu. tak terbayang..

cik azeya berkata...

ouh. neraka pun ade sejuk rupenye. baru tahuuu.

thanks bagitahu saye. takotlah. selalu mengeluh. sejuklah. panaslah. padahal neraka lagi sejuk. lagi dabel dabel panas..

:(

miss inna berkata...

nice entry...
boleh muhasabah dri lepas bca entry nie..sbb kekadang terleka dgn pmainan duniawi..^^