04 November 2011

Berfikiran Positif

Salam,




Saya ada kawan, nama dia Alia. Dia duduk level 4. Saya pulak level 1. Alia kat level 4 selalu turun kat level 1 untuk basuh kain kat bilik mesin basuh. Bilik mesin basuh tu pulak sebelah bilik saya je. Tapi saya sendiri tak pernah guna.




Saya berfikiran negatif : Eh Alia, kau ni punyalah pemalas nak cuci tangan, sanggup turun sampai level satu semata-mata nak cuci kain guna mesin basuh. Tak berat ke angku baldi berat tu?




Saya berpikiran positif : La Alia... rajinnya turun bawah. Aku ni ha duk sebelah je dengan mesin basuh tapi punya lah kedekut nak bayar 2.50 aku sanggup cuci tangan. Apa punya kedekut aku ni pun tak tau lah. Hehe..


iklan sebentar
p/s : Kawan kawan sila sebarkan poster ni okay?



It's your choice to think about other people either in positive or negative way.


XOXO, Chempaka Sari
Jika Suka Jom LIKE

19 ulasan:

Ku Azhar berkata...

waaaaaaa.....gud2...lps nie nk kongsi bas la :)

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

kadangkala memang payah nk pikir positif, pastu mulalah berasa bersalah dengan diri sebab terkata yg tak kena kan? hahaha....

Hawa Ahmady berkata...

hahaha..selalu nya hawa akan fikir negatif dulu, baru la fikir positif...teruknye..ishhh..

Diyana Ali berkata...

selalulah berfikiran positif kan . hehe

NOVA berkata...

hahhahaha... kalo berfikiran psitif lagi bagus dear.. hihi.. nice story...

Muhammad Naim Abdullah berkata...

Salam Azza

menarik gambar di atas.. :)

mohon copy ya.. nak letak kat blog

Cik Puan Kocik berkata...

Fikir positif tu bagus, tapi kita kena kuatkan mental. Sebabnya ada masa orang sekeliling kita buat kita berfikiran sebaliknya...

Rosalia berkata...

btl jgk kn. asyik pk negatif je cbe fikir positif plak :)

aksarafendi berkata...

hahahah..so sape yg mlas, sape yg rajin ni?...kna pkir psitif jugak..sorang rajin angkut bju bwk trun bwh n sorang lagi rajin bsuh bju gne tgn..

syakirahmn berkata...

negative thingking kan mmg tak elok :)

mau tak sekarang sangat sesak,semua nak pakai kereta je.

ahmad berkata...

be positive :)

Kongsi Apa2 Aje berkata...

salam singgah and 4low cni. mohon 4low blog kongsi jika blum yer (^_^)

mekasih coz singgah blog komgsi. huhu..ungun yer blog dia. ske warna UNGU

haha..fikir positif..positif lah jd yer. fikir negatif..negatif lah jadi yer. semua apa yang kita anggap sesorang tu bergntg atas apa yang kita fikirkan (^_^)

Namee Roslan berkata...

sangat betul azza. apa jua tindakan org, tentu ada sebab kan. so kita jgnlah fikir negative kan. :)

ainasuhana berkata...

trying to be positive thinker always..

sue perbs.. berkata...

betul2... kita tk tau prkara sbnar.. mana tau dia alergik sabun ke.. hehe.. cuba beranggapan yg baik2 je

Azza Azman berkata...

@sue perbs.. wah pandai awak, masing2 cuba berfikiran positif kalau selepas baca entry ni alhamdulillah...

Azza Azman berkata...

@Cik Kamoo kuatkan mental, itu perlu, sukar tapi kene buat jugak... tapi tapi... payah la.. nak nak lagi dalam keadaan tertekan.

Alia Natasha berkata...

Hai nama saya Alia dan saya seorang yang positifff XD

Aimie Diyanna berkata...

entry best. hehe keep it up sister ku chempaka. :)

always positif thinking :)