25 Julai 2011

Tengok Hantu, Ada Berani?

Salam,


Oh harini tak dapat berfikir nak buat entry gapo. Entry copy paste jelah gamaknya. Tapi copy paste bukan omongan kosong, bisa masuk ke alam angker gitu. Seram. Ditulis oleh kembar saya (perasan) Walinong Sari dari forum cari.com.my. Di bawah ni adalah beberapa cara untuk awak melihat Jin, Hantu atau Syaitan walau dengan seimbas bayangan nya. Namun semuanya hanya dengan izin Allah s.w.t.



 Nasihat dari Walinong Sari:
-Jangan sesekali cuba jika lemah semangat/sakit jantung.
-Jika anda nampak sekalipun, jangan jadikan ini sebagai amalan & kepercayaan kepada sesuatu yang boleh memesongkan akidah anda.
-Jangan sesekali menggunakan air mata anjing untuk aktiviti ini kerana ia adalah haram.
-Jangan lakukan jika berseorangan.
-Pastikan ada rakan anda tahu merawat jika berlaku kerasukan.
-Segala yang terjadi adalah tanggungjawab sendiri.    
-Jika anda lakukan & tidak alami seperti yang dikatakan itu, ia bermaksud segalanya hanya dengan izin Allah s.w.t
-Tidak digalakkan untuk mereka yang berumur bawah 16 tahun dan kurang faham atau kurang mahir dalam membaca.


TUTUP LAMPU DULU. 
SELAMAT MEMBACA TUTORIAL INI.
Cara Pertama:
-Berdiri dan menghadap kiblat..
-Rehatkan badan dan segala anggota - biarkan lemah..
-Selawat 3x
-Kosongkan minda dengan cara menumpukan pada bahagian tengah kening baca surah al-fatihah dengan berulang2 sehingga 7x..
-Pastikan akan merasa tangan anda terangkat dengan perlahan2 dan menunjukkan ke satu arah..
-Semasa tgn terasa terangkat tu ada semacam seperti angin yg bertumpu pada tangan atau pergelangan..angin yg dingin. Turutkan saja arah tgn bergerak... dan buka mata utk melihat..


Cara kedua:
-Semasa mandi mayat. air mayat melimpah turun, sila tengok celah kangkang anda kepada air mayat tadi...atau ambil air mandian jenazah tersebut dan sapu di kedua-dua kening...
-Berdiri ditengah2 hutan pada tengah malam dan baca ayat pertama surah Al-Jin 7 kali sambil pejam mata anda...kemudian buka mata dan lihat apa yang muncul di tepi anda...!




Cara Ketiga:
-Mengusap kotoran dari kuburan (iaitu tanah dari kawasan perkuburan) dan sapu di sekitar mata anda.
-Bermain dam di tengah malam sambil memegang kucing hitam.
-Ambil benang berwarna merah dan ikat pada pokok pisang yang ada berhampiran rumah anda. 
-Hulurkan benang tersebut melalui tingkap menuju ke bilik anda, kemudian ikat pada hujung kaki katil. 
-Tidur dalam keadaan tersebut sehingga anda rasa ada sesuatu di sisi anda pada tengah malam.


Cara Paling Mudah : Special for u girls out there!
-Ketika anda dalam haid, amalkan sikat rambut anda setiap tengah malam sambil menatap ke cermin dan tumpukan perhatian lama-lama.
-Ambil 'tuala wanita' yang telah digunakan dan letak di dua penjuru pintu bilik air/bilik mandi.




Lain-lain:
- Ambil hati monyet yang masih segar secukupnya terus bakar hati tersebut menjadi arang, tumbuk sampai menjadi halus. 
- Setelah itu sapukan arang tadi tersebut ke kedua kelopak mata anda. Biasanya setelah itu anda akan secara live melihat hal yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar.
- Duduk seorrang diri di tempat yang di anggap berhantu tanpa memakai seurat benang.
- Gunakan payung. Buka payung anda dan berteduh dibawahnya. lakukan seorang diri dan dimalam hari
- Ambil seketul belacan dan bakar di tempat yang biasanya di anggap keras. Ini kerana jin marah dgn bau belacan.




P/S: Terpulang pada anda untuk mempercayainya atau tidak tetapi bagi pengalaman saya yang pernah melakukannya, hasilnya cukup memeranjatkan, erti kata lain apa yang saya lihat cukup mengerikan...Nauzubillah... -Sekadar Pengalaman. Source : Walinong Sari



SEKARANG DAH BOLEH BUKAK LAMPU BALIK HEHE..

Nota Kaki Chempaka Sari :
Manusia di dalam dunia ini tidak diizinkan Allah untuk melihat makhluk jin, makhluk jin ini juga tidak diizinkan Allah menampakkan dirinya (bentuk semula jadinya) kepada manusia. Yang orang kata dia nampak itu, hanyalah penyerupaan atau penyamaran makhluk jin ini. Sebab Jin memang diizinkan Allah untuk menyerupai apa pun, melainkan untuk menyerupai menjadi Nabi Muhammad saw.


Jadi, kesimpulannya, apa yang dikatakan orang itu nampak, hanyalah tipu daya makhluk jin kepada manusia, yang sememangnya sentiasa melakukan tipu daya terhadap manusia. Kepada mana-mana daripada kalangan kita yang mendakwa dia boleh melihat makhluk jin, atau yang mengatakan cara begini begitu kita boleh melihat makhluk ini, eloklah kita tidak mempercayai mereka. 


Kerana Allah telah menetapkan kita tidak dapat melihat makhluk ini, apakah kita mahu mencabar ketetapan Allah? Ternyata kita termakan tipu daya makhluk ini jika kita terpercaya dgn mereka. Makhluk jin ini kejadiannya 9 : 1 dgn manusia. Kemudian Allah berikan umur yang panjang kepada makhluk ini. Dengan demikian, makhluk ini jadi terlalu banyak di muka bumi ini. Justeru itu inilah hikmahnya Allah tidak mengizinkan kita  melihat jin. 




*Manusia yang kita nampak pun boleh menipu, apatah lagi benda yang kita tak nampak ni.




XOXO, Chempaka Sari
Jika Seram Jom LIKE



29 ulasan:

snOw sakura berkata...

mcm seram ja.. huhu~

nadiaazira berkata...

awak pernah buat ke???
takut je...

Yumida berkata...

eeee... seram nyer... sape la yg ade wish bt cm 2.. mmg tabik springgggg!

Ahmad Uzair berkata...

belum pape dah meremang bulu roma!

Chempaka Sari berkata...

tak pernah buat tu heheheh tak kuasa i...

muhamadsufian89 berkata...

haha. takkan sesekali mencuba. sebab setiap yg Allah tetapkan tu ada sebabnya. kenapa kita nak mencuba tengok ape yg Allah sorokkan dari kita kan. :)

p/s: kalau nak share entri sy tu silakan la ye. :)

Jo Qusary berkata...

hehe... nak cuba la

Jay berkata...

hehehe...apa perasaan kalau tiba2 ada jenazah yang berbalut kain kapan tengah baring kat sebelah anda????hehehe...aku telah alaminya..

tamlegend berkata...

huhu...mcm2...buat ape nak tgk benda t???bio la dia...

Aku Ibu Muda berkata...

ishhh...tak mo lah tengok :(

Rapunzel Cikilolo berkata...

cukupla sekadar rase bende tu ade dari nmpak... tu pun da cukup seram... aaargh ~!

mykhalis berkata...

mintak copy ek..

Chempaka Sari berkata...

ala amik je ,saya tak kisah pun, cume kekalkan source die dari forum cari.com.my tu.

nabila faryzza berkata...

erk?! tak pernah terpikir pun nak jumpa dengan benda tuu. huhu. takottt!! :(

HARITH ISKANDAR berkata...

jom buat nak?bulan pose dh dkt ni.dorng kene ikat tak?hehe.gurau je :)

O'gosh berkata...

hoho...baca cara2 nak tengok pun dah seram..

Apple Zara berkata...

erkk, seram. Baca je dah seram, di lagi kalau nak buat ? haha :)

AfiekJibril berkata...

YA ALLAH...SERAM SERU NGERI NGILU ....tak ttp lampu pon..allah dah kaburkan mata kita dr nmpk benda ni , tak kan la nak tgk pulak...hehe

farhan berkata...

seramnya..yg guna payung tu mcm pelik ke.apa kena mengena dgn payung plak..

Semerah Cili! berkata...

salam, betoi ka neh? betoi ka penulis penah buat? cam tak caya jeq..huhu

sopi berkata...

betul ker blh menjadi benda ni?? bkn apa.. saja jer nk tau kot blh menjadi.. jd nk try skali... tp cuma try yg cara pertama jer.. itu senang sikit.. cara yg lain tu agak susah and lebih menakutkn... hehe

Gimi berkata...

byk tul stepnye...dulu masa kat hostel, org ckp baca surah al-jin je n niat nak nmpk dorg...niat x nak nmpak langsung pun bole...

Ikram berkata...

http://zharifalimin.blogspot.com/2009/11/bangunan-masjid-al-aqsa-yang-sebenarnya.html

CikNuwairah berkata...

huuu~~..seremmm...
teringat cerita hijab plak..
yg watak dlm cite tu punya kemaruk nk buka hijab sbb nk tgk benda2 mcm nih..
klu ciknuwairah mau pengsan dlu la..hehehe..

elilarassi berkata...

klau..berani..ikut i>>..i nak cuba buat le>>>:)

Tanpa Nama berkata...

salam...sye ingat konsi pegalaman je...sye dilahir kn dgn mata tidak ad hijab...bkn nk tipu tpi btul...so pegalaman tgk hantu dh biasa...jgn nk tgk hantu kerana nk suka2 klu dia kacau kita baru tahu....benda ni akn nmpk dgn sendiri bila dh smpai waktu nye...kita jgn cari dia,klu cari dia dh ikut kita baru tahu...tpi klu nk pegalaman x kisah.

Wanie Raina berkata...

@Jay

mcm mane ley jadie mcm tuh??? :D

Tanpa Nama berkata...

bila saat hijabmu terbuka hehehe

Tanpa Nama berkata...

Daun limau purut silang kan kt tangan .. Selawat 3 X sapu kt mata