14 Julai 2011

Perhimpunan Haram Perhimpunan Halal

Salam, 



Salam, saya nak bagitau je, masa saya pergi London akhir tahin lepas selama 10 hari ada dua perhimpunan yang saya sempat saksikan. Satu haram satu yang halal. Ni entry saya copy balik kat komen yang saya tulis di blog http://atenliyana.blogspot.com/.


Yang haram : Saya tengok berita je. Di tengah Kota London, pelajar ipta/ipts diorang mengamuk sebab kerajaan Britain nak potong biasiswa diorang. Masuk berita bagai nasib baik masa tu saya tengah kat Manchester.  Budak ni mengamuk conteng train, pecahkan tingkap bangunan dan macam-macam lagi. Polis macam tak boleh nak buat ape. Esok-esok nak naik train di london nampak la kesan cat spray kat satu train ni (atau undergroud depa kata).





Perhimpunan Halal : Perhimpunan orang orang Islam tuntuk kebebasan orang Palestin di Taman Hyde Park. Tak de sapa nak marah sebab depa buat secara aman. Polis yg datang pun tolong jagakan je. Sambil minum-minum kopi panas dengan depa sekali sementara perhimpunan nak habis. Yang ni saya nampak sendiri masa lalu tepi Hyde Park yang dekat dengan Malaysia Hall.





Kat Malaysia, perhimpunan konsert campur laki perempuan terkinja-kinja halal, perhimpunan mintak kebenaran sebab sayangkan negara sambil nyanyi lagu negaraku haram. Huhu.



XOXO, Chempaka Sari 
       Jika Suka Jom LIKE

9 ulasan:

izuddinrahim berkata...

err..? 2 perhimpunan dalam 10 hari? fuyooh2!

purpelholic berkata...

betolll ~
ya allah tunjuk la jalan kat sape yg benak hati nie . jngn bagi dorang tindas islam sesame islam .

arituarini berkata...

biasa la mlaysia kan jenis terbalik... perhimunan aman haram.. stdium emrdeka diaorg kt tmpat suci la apa la..tp konsert wat kat situ bleh plak..

Jay berkata...

aku nak cakap kang nt susah pulak..hahaha..no komen...jawapan standard tu kan???:)

-atiQah- berkata...

sokong! bkn nak sokong dan bukan nak membantah, tapi bg saya cara polis2 ketika itu salah. padahal diorg cuma berarak..lainlah kalau ada rusuhan, barulah polis patut ambik tindakan..

Nurfatin Liyana berkata...

mention my blog? heheehe

betol tu. al maklum laa, mereka ada kuasa. tu sbb jd cmni. tp dorg tak taw Tuhan lagi Maha Berkuasa. tanpa izin Tuhan, BERSIH takkan jadi pada hari tu. biarlah. yg penting, Allah Maha Mengetahui. Semoga Dia tunjukkan apa yg terbaik buat negara kita.

amin.

=)

apekzer berkata...

entry politik nampak.

Azza Azman berkata...

EH YEKE TAK PASAN HUHU....

KAMIHIDUP berkata...

no komen.