09 November 2011

Jaga Barang II

Salam,




Berbalik kepada Kisah Jaga Barang I , saya dengan tak malu nya nak cerita lagi kisah tah pape lagi membengangkan. Gua memang tak kisah kalau barang gua, gua yang rosakkan atau hilangkan. Tapi kalau gua dah jaga elok elok, lu orang yang rosakkan, memang tak ada mood  dah nak jaga barang tu. 




Semasa Gua eh saya habis SPM dulu, dapat hadiah handphone baru. Excited tunjuk handphone baru model LG F2400 tu kat sorang sepupu. Kami masa tu tengah lepas atas tembok/tebang pagar depan rumah. Dia pun belek belek handphone dengan muka kagum. Saya pun kagum huhu. Zaman tu popular hp flip flip ni. Feel macam pelakon Korea gitu. 


Kat luar ada satu lagi permukan skrin. Canggih la kiranya zaman tu.


Time dia nak pas kan hp tu kat saya, dia boleh gi seret hp tu atas tembok tu, ala-ala macam main kereta Hot Wheel. Woah woah woah!! Saya terus menjerit dah sound dia. Tapi agaknya dia tak de perasaan, dia buat dek je. Saya usap2 hp tu dalam gelap dan suluh guna handphone dia. Habis calar permukaan kaca atas hp tu. Bengang sangat time tu!!

Comel nye comelnye! Rindu zaman handphone macamni.



Sedih kot. Then korang perasan tak, kalau satu barang tu dah mula rosak atau buruk, kita dah macam tak nak jaga dah. Kalau kerongsan, permata tercabut, dah tak sayang lagi, kalau baju baru butang kecik je tercabut pun dah tak de mood, kereta kalau calar sikit pun rasa macam "ah lantak kau lah kereta, aku dah malas nak lap dah"...




Sekarang hp ni masih tersimpan elok dalam kotaknya bersama-sama earphone, charger dan buku manual. Haha. Dah tak guna sebab bateri tak tahan lama. Hp jenis ni de jual bateri spare.




Kesimpulan : Woi, rindu gila kat handphone ni. Okay bye.




XOXO, Chempaka Sari
Jika Suka Jom LIKE

13 ulasan:

Niza Romli berkata...

eh, sukahati je nak seret2 hp org camtu? pun ada ke org camtu? dengki takk!!

memang! betol azza..bila brg dah mula rosak sikit..kita dah malas nk jaga. kenapa eh?

Rosalia berkata...

btl2. dh tak cntik fedup nk jg dh. dlu sy pki hp 33sekupang je.

Unknown berkata...

hahaa sy pun nak sangat2 handphone cenggini dulu. dapat yang motorola punya. awal2 memang jaga baik2. last2 sampai patah.

Respect lah! Azza memang syg betul barang2 sendiri kan? haha

... berkata...

auu..sakit nye hati..

Muhammad Naim Abdullah berkata...

Ish2...

NAIM guna nset cokia ja.. :P

NUR AMINA berkata...

sayangnya...akak masih simpan hanset lama sbg kenang-kenangan

Bella Heuheu ❤ berkata...

hahaha. azza mase form 5 bwk hp jugak kan g hostel :P rindu zaman f5 zaman kedegilan menentang warden asrama hukhuk.

Namee Roslan berkata...

wah bagusnya azza...simpan dalam kotak. namee x de pun hp lama. samada jual atu tak ingat letak mana. sbb mmg jenis taktau jge brg punya :D

Unknown berkata...

betul menghargai ni..hehe... xde plak barang2 lama nak disimpan...haha

nizamkawaii berkata...

betul. kalo barang tu dh tak macam apa yang kite nampak masa mula2 dpt, mmh hati terus memberontak lancar perang saraf. TAKNAK!!!!!!!1 sambil hentak2 kaki wat gaya budak kecik nak aiskrim. last2 brg tu simpan je la. takpun, kalo dah terpaksa guna sangat, cekalkan hati je la tengok ketaksempurnaannya dimata kita. *sob. sob. sedih kan *

shamyheart berkata...

ui, barang baru diseret macam tu?

sayangilah harta benda anda, dan hormatilah harta benda org lain. =)

mummyrinazone beauty berkata...

akak pun dulu suka guna flip hp.tapi mmg flip cepat punahlah=(

Teha Nur Fateha berkata...

adakah me sepupu itu? explain pliz..

tak terasa pun tp tny je.kot2 la me je yg lupa ingtan uolzz..