29 September 2011

Salesman Deparado!

Salam, 




LOKASI : Giant Batu Cave
MASA : 9.20 Pm 28 September 2011




Bengang gila semalam. Bengang sampai menangis -nangis. Aku cakap tak nak tak nak ah. Jangan lah sampai tarik-tarik trolley aku. Pastu kau cakap aku cuma perlu isi borang kaji selidik je. Ok fine. Aku niat nak tolong kau.




Dah siap isi borang, kau paksa aku beli mesin urut tu. Siap cakap kat kawan-kawan dia yang juga Salesman Desperado, aku nak beli mesin urut tu untuk mak aku. Kepala botak dia. Aku tak cakap apa-apa pun. Harga Rm2388, aku dah cakap aku student kan?




Lepas diorang membebel-bebel suruh beli. Aku buat banyak alasan. Tapi diorang paksa jugak. Bodo... mana aku ada duit. Aku bangun nak blah, diorang ramai-ramai marah aku. Bengong punya salesman! Dah la kau cakap longat Sabah sepatah haram aku tak faham.



Jika Benci Jugak Jom LIKE

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yang ko mengalah buat apa, tunjuk buku Lima kat dia, kalau nak tau, kat Giant, Batu Caves. Dah 60 kali aku nak bertumbuk dengan salesman, cakap bahasa melayu tak faham.
Tunjuk penumbuk baru faham.
Menyesal dulu aku tak masuk polis, kalau tak aku gari diaorang, sumbat dalam lokap.

! AzzaAzman @ Chempaka Sari ! berkata...

huhu saya kan perempuan.... kang saya yang kene tumbuk tak ke naya. Adeh lemahnya saya. Masalahnya saya seorang kalu ada kawan xpe gak.

Tanpa Nama berkata...

Betul juga, lain ingat, kalau nampak diaorang ni (salesman desperado) cepat-cepat elak dari bertembung, biar kita ambil jalan jauh sikit daripada bertembung dengan diaorang.

! AzzaAzman @ Chempaka Sari ! berkata...

tu lah pasal dah lari tapi dia tarik trolley saya, tak pernah alami lagi benda ni. Salesman lain reti malu tak macam yang ini...

miss osixnine berkata...

salesman skang semakin mengganas ye...

Niza Romli berkata...

kalau saya tak tunggu dah kat situ...dah lama blah. Tak suka la org promote barang camtu...mcm tdesak sgt je nak jual barang..

naim berkata...

lol

sabar ya.. ^^

! AzzaAzman @ Chempaka Sari ! berkata...

sabar ni, sebab sabar sangat sampai menangis sorang dalam kereta...

CikNuwairah berkata...

baling ja troli tu kt dia..hahhaha..:P

Jo Qusary berkata...

owh, aku tau kumpulan salesman tu... diorg tu memang nak kena tindakan nie... aritu diorg pernah paksa2 mak aku utk beli mesin urut bodoh diorg tu... kononnya minggu raya tu promotion last RM2,500, turun RM2,388... mak aku hampir terpedaya sampai nak mintak aku tolong belikan... aku garangkan muka kat pompuan2 yg sekumpulan dgn salesman tu sampai diorg tak berani bersuara, pastu cepat2 aku bawak mak aku pergi dr situ pujuk dia supaya jgn beli... masa tu penat tol nak convince mak aku penipuan org2 camnie walaupun dia lebih "lawyer" lagi drpd aku...

Paris Lipton berkata...

huhu agak2 lah nk attck student pon...crilah org2 yg pakai kot mcm mnteri yg lalu lalang kt sana....aduyai
uat muka garang sket awk...