18 Mei 2011

Kahwin Lagi Satu Salah Lelaki Ke Isteri?

Salam, 




Ini komen saya kat blog BEN ASHARI. Malu betul patut komen pendek je tapi macam sesi luahkan pendapat je. Emo pula saya. Padahal post Mr. BEn tu tak ada kena mengena pun, hehe.



Salam Mr Ben,
maaf saya nak komen tapi macam off topic sikit. Isu nya sama iaitu cari perempuan lain. Saya patut buat post sendiri kat blog tapi malas pulak.

Lelaki semua patut ada ilmu macamana nak tundukkan isteri dia. Jgn bagi perempuan naik kepala sangat. Laki tak patut lah bagi muka sgt kat bini dia. Bini tak masak laki biar, bini ska menjawab laki biar.

Alasannya sayang. Yg perempuan pun senang lah hati sbb laki dia sporting dgr cakap. Tapi si perempuan tak tau laki tu dah simpan dalam hati dah lama. Malas nak tegur je.

Kmudian laki tu umpe perempuan lain. Bila dah jumpa mula la nmpak buruk isteri. Dulu tak nak tegor, sekarang mula ungkit.

Iya mmg salah perempuan tu tapi sebagai lelaki kena didik bini dia ikut acuan selera dia sepatutnya. Kalau dgn cara betul, insyaallah bini tu akan jadi kehendak laki dia sampai bila2. Laki tu dah tak de alasan nak cari lain dah.

Saya bagi komen ni atas pengalaman orang sekeliling dan bacaan serta drama. Tak kawen pun lagi tapi mendengar masalah orang memang selalu. Sekian, pendapat saya.

XOXO, chempaka sari.


Emo tak, emo tak? Emo la...




XOXO, Chempaka Sari 


 ________________________________________
Jika Suka Sila LIKE

6 ulasan:

Cikrosecute berkata...

Wah! Wah!....bagus komen tu...akak suka..

Jay berkata...

memang saya sokong apa yg cik chemp kate tu..tanggungjawab suami adalah mendidik isterinya.Dan seorang suami perlu mainkan peranan yg betul untuk membimbing isterinya.bukan dgn cara meninggalkan mereka.

no_answer berkata...

suami pun kene adil kan ??

entah , tak tahu nak selesaikan mcm mana ..

terpulang pada family maseng maseng

eh , arituh ade mintak buad schedule post kan ?

nie care dye

http://opocotmakengkau.blogspot.com/2011/05/tutorial-membuat-schedule-post.html

Mag berkata...

wah wah wah.... heheheh anyway, blog anda cool, entry anda menarik buat saya tertarik.. suka baca dan follow anda ya...

Entry terbaru dari saya.
Top 10 "weird things you do when you are alone!"
Seorang Gadis tanpa Baju ditangkap mencuri sebuah bola di pantai
Gambar selebriti yang berjaya dengan pembedahan Plastik
Lorna Bliss adalah klon Britney Spears
Jangan bangga sangat dengan muka Lawa, simbah ACID baru taw
Sifilis tu penyakit KELAMIN lah!
Onani (melancap) - Adakah Normal?

shafmechy berkata...

agak emo la..hehe...nice opinion =)

K berkata...

hehe,nice! baru lah saya kawin satu jek XD