05 Mei 2011

Masalah Nak Buat Pop-Up Window Comment Yang Tak Berkesudahan

Salam, 




Saya teringin nak buat "pop-up window" untuk orang komen di blog saya dari mula lagi tapi tak pernah muncul. Kawan saya ramai yang bertanya kenapa tak boleh komen. 






So saya dah pilihlah setting "Embedded Below Post" sejak mula berblog setelah sedar masalah ni. Walau tak suka sangat tapi terpaksalah kan dari tak de langsung.


Tapi sejak semalam, 
"Embedded Below Post" saya pun "rosak". Langsung tak keluar kat bawah post. Apalah dosa blog saya ni. Nak kata mengutuk, mengeji memang tak pernah hehehe. Bajet suci pulak.




Lagi satu masalah, saya tak klik pun pada option LABELS tapi dia muncul jugak di blog. Sibuk jelah. Yang saya klik kat " 034 dikomen oleh Pria Terhebat" tak muncul pulak kat bawah post untuk orang komen.






Somebody tolong lah saya. Macamana nak buat ni? Apa kesilapan saya ya? Kalau ada jawapan boleh bagi mesej di Facebook saya (ada di side bar) memandangkan kedua-dua kotak "Pop-Up" dan "Embedded" komen saya "rosak".




Sekian, kecian saya.




XOXO, Chempaka Sari 


 ________________________________________ 
Jika Suka Sila LIKE

14 ulasan:

Azza Azman berkata...

Saya nak Pop-Up Window!

Mr. Asada berkata...

dah check kat setting posting?

Jay berkata...

Jay pun xberapa nak pandai sgt..tapi hari tu Jay setup kat setting je..huhu

Asyraf berkata...

cuba tukar template baru tapi sebelum tu download full template dulu yg lama punya ni sebagai backup...

BroZooL berkata...

Saya dah balas dalam FB Chempaka Sari..ada masalah gak bgtau balik ek..

Azza Azman berkata...

Terima kasih semua!

Jay berkata...

macammana cik chemp??dah ok??hehehe..

BroZooL berkata...

Em,nampak macam dah ok Azza..=)

Tanpa Nama berkata...

Azza ni: Brozool.. okay, pop up window tu dah okay bile kita bukak satu2 entry tap kat home yang ada semua entry tu xde pun? kalau blog orang lain boleh je... kenapa ye? saya ada letak gambar baru.

Azza Azman berkata...

azza ni: Lagi satu kan brozool, kita boleh komen kat entry ni sebab dah ada orang komen masa 'embedded below post' dipasang dahulu.


Tapi cuba bukak entry

"Telenovela Marimar vs Marshanda : Scene Loya Wajib Ada"

disebabkan xpernah ada orang komen kat entry ni so xde pun link untuk pop-up window keluar kat bawah entry. pelik..

Rose Johari berkata...

eh, tapi rasanya mcm dah ok ni...time sy komen kat sini...dia pop-up window... dah ok ke? :)

BroZooL berkata...

ok azza..semua masalah telah diselesaikan..ada beberapa code dalam html yg lari dan saya dah ubah semua...rasanya tak ada masalah dah kot..hehe.

Semua penerangan telah dijelaskan dalam FB azza..

Selamat berblogging..=)

Azza Azman berkata...

Wah BroZool hebatlah.... akhirnya saya dah boleh buat pop-up komen! yeah!!!

tq tq tq tq tq tq tq tq tq tq tq tq tq tq tq tq tq tq sesangat!!!

Muhammad Naim Abdullah berkata...

Bagus.. senang nak baca, senang nak komen. haha