15 Mei 2011

Kalaulah Saya Kaya..... My Dream Second Home

Salam,




Kali ini saya nak kongsi satu angan-angan saya kat satu dunia biar saya malu sendiri tatkala pukul 2 pagi pun tak tidur lagi. Kantoi petang tadi tidur tak hengat dunia. Ada apa hal? Tentulah hal, sebab gadis tak elok tidur petang hari. Okaylah, saya sebenarnya nak sangat sebuah pondok kecil (kecil la sangat) yang saya dan keluarga atau bakal keluarga, hehehe boleh pergi tiap hujung minggu untuk meyegarkan kepala otak yang serabut semasa kerja di hari minggu. Macamana rupa pondok tu? Kalau tak letih meh baca, kalau malas boleh layan gambar je.




First sekali pondok ini hendaklah terletak di tempat tinggi misalnya atas pokok atau kat tepi cenuram. Nak masuk pondok ni,tangganya berpusing-pusing, nikmati alam semula jadi dulu baru boleh masuk. Seronok gitu. Bukak tingkap pepagi angin pun menyerbu masuk mengelus pipiku yang tak mulus. Wah seronoknya. Kalau kat pulau lagi best. Kena kahwin dengan cucu sultan brunei lah macam ni.




Pastu, pondok ni ada memuatkan 4 bilik kecil yang muat-muat untuk katil je. Bilik berbentuk oktagon. Dindingnya terdiri dari kaca, fulamak romantik seyh. Katil ni pulak duduk atas stage macam kasi tingi skit. Satu daripadanya bertilamkan tilam air. Best best! Ada satu pintu ke balkoni. Balkoni ni private sikit, dilindungi oleh pokok-pokok menjalar. Kat balkoni inilah ada jakuzzi dan bangku malas untuk dua orang. Buat pasangan, boleh mandi dan sarapan fresh oren bersama tuna sandwich lepas subuh. Air tebu dan nasi lemak pun boleh dipertimbangkan.




Bilik utama iaitu bilik saya, cam advance skit nak masuk. Ada jambatan kecik berjaring-jaring untuk ke pintu bilik saya. Ada para api ditengah dan katilnya bertiang empat, bath tub diperbuat daripada batang kayu balak besar yang diukir khas membentuk bath tub. Singki saya pulak diperbuat dari kaca dan air mengalir dari sebijik cengkerang siput putih. Alamak demand lak.




Untuk ruang santai pulak, separuh lantainya dari kaca, boleh tengok air sungai atau laut mengalir dibawahnya. Bahaya, tak boleh pakai kain masa syok bercuti ni. Tak payah sofa, lambaknya kusyen-kusyen empuk kat situ. Barulah eco friendly sikit. Ruang santai pun ada balkoni jugak, meletakkan sebuah buaian yang dililit bunag menjalar dan tangga yang menuju ke swimming pool. Berangan lah kau Chemp!




Pastu kat swimming pool yang berdinding kaca mengadap laut tu kasi besar punya. Air lebihan kat kolam ni sengaja dijatuhkan mengadap ke laut. Kalau dari jauh rasa macam swimming kat laut je. Woi woi woi macam  kau pandai sangat berenang. Takpa kalau tak berenang macam pro, macam jaguh kampung pun boleh lah.




Okay dah lah tu. Berangan sikit je hari ni. Baik sibuk fikirkan tentang thesis paper lagi bagus hehehe. 
Bye bye....




*** Ada sorang nih berangan lagi dasyat, nak tau jom baca kat sini.




XOXO, Chempaka Sari 








 ________________________________________ 
Jika Suka Sila LIKE

6 ulasan:

THE GREEN berkata...

salam...

kalo saya kaya, saya nk bayar hutang2, beli kereta, beli rumah, bagi duit kat parents n in-laws, pergi umrah n haji..
kalo ada lg, nak sedekah..

happy blogging :-)

regards,
BLADE EDGE

Azza Azman berkata...

tu bukan angan angan cik oi... tu dah kita kewajipan. byr hutang, tolong mak ayah, pergi haji...

Jay berkata...

kalau Jay kaya,Jay nak sedekah kat anak2 yatim n org2 tua.Pastu Jay nak tolong org yg dalam kesusahan.Dan tak lupa juga tolg kawan2 makbulkan impian dorg.mcam impian cik chemp.he.

Azza Azman berkata...

haha sucinya pemikiran... tak pe saya pun ada pemikiran yang suci macam tu tapi tak maulah share dgn orang, malu. Simpan sendiri je. tu semua benda wajib nak kene buat bila kaya. bukan angan angan. post ni angan2 je.

Jay berkata...

yups betul..bila dah kaya itu semua adalah kewajipan yg harus kita buat..:)

Farhanah Mokthar berkata...

Seronok juga kalau ada rumah dalam hutan macam ni. bilik atas dahan pokok. awesome.