06 Ogos 2011

Aku Tak Bodoh

Salam, 




Semalam tengok cerita Aku Tak Bodoh. Bagu sangat cerita tu. Bukan apa dah banyak sangat cerita tentang anak derhaa, anak melawan, anak tak mau belajar, anak jahat, anak setan. Eh anak setan pun ada. Saya juga ada pendapat sendiri tentang ibu bapa. Tentang anak yang suka melawan.




Anak 5 tahun : Salahkan cerita kartun. Sebab suka jerit-jerit. So marah dia.


Anak 7 tahun : Salahkan pengaruh kawan disekolah. Dan pandai cakap bodoh. So cubit dia.


Anak 12 tahun : Salahkan puberty. Sebab asyik merajuk. So rotan dia. 


Anak 17 tahun : Salah boyfriend di sekolah. Maki dia. Rampas handphone.


Anak 18 tahun : Salahkan pengaruh movie. So pukul lagi dan simpan astro card.


Anak 23 tahun : Salahkan internet. Sebab 24 jam buka facebook. Simpan laptop dia.


Anak 30 tahun : Salahkan bos anak dia sebab tu anak dia tak dapat balik kampung cuti raya. So, cakap anak derhaka.




Entry ni tak ada kesimpulan. Habis.




XOXO, Chempaka Sari 
 Jika Suka Jom LIKE

2 ulasan:

NOOR FATIN berkata...

best cite aku tak bodoh tu. hehe..

anak 23 tahun tu, tahun depan la. aiyark! ekeke

Asyieq-iN Rkey berkata...

wahh..dah tgk gak citer tu...cite tu mengingatkan aku pada kata2 confucius..

"tiada murid yang gagal..tapi guru yang gagal..."

tah nape aku terigat tu..