28 Jun 2011

Niat dan Hala Tuju Blog : Tamak, Nafsu, Murtad

Salam, 


Pada mula saya buat blog ni sebab nak tulis pendapat saya. Terlalu banyak yang saya nak luah kan tapi bukan di Facebook. Kalau luah kat Facebook macam mintak simpati atau curi perhatian. Tanpa menghiraukan apa itu follower ataupun traffik, saya pun mula menulis pada 3 Febuary 2011. 



Tamak
Semakin lama menulis, rasa tamak tanpa ingat tujuan asal, saya kenal apa itu ping blog. Traffik meningkat dari hari ke sehari. Kekadang tak sangka banyak itu dalam sehari, sampai cecah 1000 pageview sehari. Nak lagi, nak lagi dan  lagi..


Nafsu
Lepas tu, nafsu mula bermaharaja lela. Tengok orang lain ada follower, saya pun nak jugak. Saya mula kenal apa itu blogwalking. Saya pun jalan jalan dan follow orang lain. Bila dah pandai, bulan lepas saya pasang widget shout mix.


Murtad
Setelah 4 bulan berblog, saya semakin lari dari tujuan asal, pasang iklan. Alhamdulillah, jalan jugak duit tu tapi, tetapi traffik semakin kurang dan kurang dan kurang. Penulisan semakin tak berkualiti. Saya dah penat... penat menulis. Saya tanya balik pada diri sendiri, apa yang saya target sebenarnya dari blog Chempaka Sari ni?


XOXO, Chempaka Sari
Jika Suka Jom LIKE





8 ulasan:

KAMIHIDUP berkata...

teruskan menulis, jangan putus semangat. :)

Jay berkata...

manusia mmg selalu melakukan kesalahan..Azza jangan putus asa ye....Kiteorang kat semua menyokong blog azza ni..:)

Ratu Tak Cantik berkata...

suka2? :0

inna_risna berkata...

kalau dr lari dr niat asal, cuba kembali semula ke landasan niat yg betul tu...xpe,buat silap tu pkara biasa..dr situ kita belajar utk improve kn diri lg..^^

Azza Azman berkata...

heheh insyaAllah.... tq semua...

tamlegend berkata...

moga niat saya tak terpesong...

ku-cit berkata...

igtkan murtad agama...wat suspen aje

Unknown berkata...

hahaha..
wat suspen je awk nih..
hurm,
betolkn niat kembali..
;)