22 Jun 2011

Comment Yang Setting Approve Terus Tak Hilang Macam Itu Sahaja

Salam, nak bagitau je saya baca semua komen terbaru di sini bukan di widger recent comment. Komen saya yang terus dipublishkan tidaklah hilang macam tu sahaja seperti yang dipercayai oleh sesetengah blogger. Saya mengetahui komen terbaru dari sini, bukan dari widger Recent Comment. Segala aktiviti 'padam' atau 'mark as spam' akan dilakukan disini. Hehehe, harap maklum.


Selain itu, komen terbaru even komen pada post lama juga akan muncul di atas sekali. Ia disusun mengikut tarikh, paling latest di atas sekali. Jadi saya tidak pernah ketinggalan satu komen pun even blogger lain komen pada entry yang 3, 4, bulan dahulu. Dan satu lagi info, widget recent komen bukan salah satu widget yang penting pun. Saya saja letak kat blog. Sebab tu saya tak masukkan hal widget recent comment di "Petua Teknikal Nak Orang Lain Komen & Follow".



Jom kita cuba buat experiment, saya akan komen di entry pertama saya "Welcome To Chempaka Sari" See..... komen tu timbul di atas sekali. So, tak ada masalah kalau kita takut terlepas pada setiap komen. Tapi, kalau risaukan ada orang beri komen tak baik pada kita, perlulah setting komen moderation. Yela nanti memalukan tuan blog pula. Apa-apa pun terserah pada awak.


Sekian terima kasih. We decide what we want (^-^)


XOXO, Chempaka Sari 
Jika Suka Jom LIKE

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sy buat comment moderation sbb nanti susah nak tgk tapi bila dh tahu yg komen akan susun ikut tarikh, rasanya nak tukar setting kot "never moderation". ha3

Azza Azman berkata...

Tula ramai yang beranggapan mcm ni tapi tak sebenarnya..dulu saya pelik kenapa korang ckap mcm ni hehe sekarang saya dah tau ramai yg salah faham..

Mrs Nurul berkata...

saya selalu baca komen anda ! tankss cempaka sari yeyeyehhh

Jay berkata...

fuh...entry yg bernas dan best...chewahhhh....Thanks komen blog Jay hari tu ye..hehehe..

rafina mimi abdullah berkata...

nice sharing dik..akak pun x tahu.. :)

Tanpa Nama berkata...

wahhh
tengs sharing
baru tahu nie
:)